Wellicht is het jou inmiddels opgevallen dat het aantal kledingzaken, sieradenmerken en supermarkten toeneemt. Momenteel neemt de concurrentie enorm toe. Deze ontwikkeling was overigens te verwachten, doordat de toetredingsdrempel om ondernemer te worden enorm laag ligt. Helaas is het voor de huidige bedrijven steeds lastiger om hun vaste klantenkring te behouden. Indien er een bedrijf met goedkopere alternatieven gelanceerd wordt, kan dit immers aantrekkelijk zijn voor klanten. Iedere bespaarde euro is er immers een. Om, als bedrijf, de (potentiële) klanten te behouden, is een eerste indruk enorm belangrijk. Hieronder deel ik vier tips om een goede eerste indruk te maken.
Het is voor veel personen vanzelfsprekend, maar het is enorm belangrijk om er fris uit te zien. Vooral bij een belangrijke presentatie of bespreking is het belangrijk om de professionaliteit van het bedrijf te uiten. Op die manier zullen de andere personen sneller vertrouwen hebben in een goede overeenkomst.
Je zult een product niet snel op de markt brengen als jij je twijfels hebt over de werking of het nut ervan. Doordat je volle vertrouwen hebt in het product of de dienst is het belangrijk om dit enthousiasme te delen. Zodra een persoon zelfverzekerd en positief over een product of dienst praat, zal dit grote invloed hebben op de mening van de klant.
Indien jij een belangrijk verhaal vertelt aan een gesprekspartner, maar die gesprekspartner midden in het verhaal een ander onderwerp aansnijdt, zal dit jou negatief beïnvloeden. Je vindt het betreffende persoon geen prettige gesprekspartner en zoekt liever een ander op. Dit werkt ook zo in het bedrijfsleven. Voor bedrijven is het essentieel om aandachtig naar de wensen en eisen van de klanten te luisteren, zodat jij hen goed kunt helpen. We leven inmiddels in een gedigitaliseerde wereld. Door de toevoeging van een digitale receptie zul je professioneel en modern ogen. De digitale receptie maakt het mogelijk om de bezoekersregistratie automatisch te realiseren. Dat is voor klanten een stuk interessanter dan een receptiemedewerker met een papieren papiertje. |
https://www.digireceptie.be/ |
